*VOLZET*Bushcraft 2 daagse
05/07/2024 - Niveau: ✩

△▽

PRIJS: € 280 - DATUM: 05/07/2024

Slow down - Enjoy and learn from nature!

( Zakelijk? Op factuur 280 exlusief btw )

We gaan op zoek naar ons oerinstinct en dompelen je onder in een bushcraftervaring.
Terwijl we werken aan ons 'dierlijk' instinct leren we meer over de mogelijkheden en materialen uit bos.
Dit zetten we om in diverse bushcraftvaardigheden.

↟Wat is bushcraft?
↟Hoe maak ik vuur?
↟Welke materialen heb ik nodig in het bos?

Bekend met dit soort vragen? Tijdens deze dagen maken we jou wegwijs met deze grote wonderlijke wereld.

05/07/2024, om +- 20u00

Einde

07/07/2024, om +- 16u00

min. 8 - max. 15

Niveau

Bagimont - Ardennen

Totale duur

2 dagen, 2 nachten

Dit is een leerrijke beleving met de nadruk op 'vertraging' en tijd om te genieten samen met  een mix van bushcraft, bivaktechnieken en survival.
We gaan op zoek naar ons oerinstinct en leren meer over de mogelijkheden en materialen uit bos: kooktechnieken, voeding, knopen, werktuigen, e.d.

Een mes zal voor jou geen geheimen meer hebben na deze intro.
Leer waar je best jouw kamp opstelt en hoe je het jezelf comfortabel kan maken in het bos.
Slapen onder een tarpje voor je zelfgemaakte kampvuur?

Op een verantwoorde manier leer jij koken op het vuur en wie weet verwerk je wel iets van de natuur in één van je gerechten. Samen koken we op het kampvuur en toveren de heerlijkste maaltijden.

Cursusinhoud:

↟ Veilig met mes - zaag en bijl leren werken

↟ Droog hout vinden en verwerken

↟ Dierensporen & wandelingen

↟ Vuur maken uit 1 blokje hout verzameld in het bos  ( one stick fire ) met de firesteel

↟ Water determineren

↟ Voedsel uit de natuur, welke planten groeien er rondom ons heen en kunnen we verwerken?

↟ Kampvuur koken ( welke hout welk moment inzetten? )

↟ Natuurbeleving

↟ Slapen - Shelter

Ik heb een vraag

Schrijf je hier in of laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

• {{ message }}
  • {{ bookable_message }}
  • {{ event_message }}

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief